نویسنده کیست و نحوه ی ارتباط مولف یا مترجم و ویراستار چگونه می باشد؟
نوشته شده توسط : editence

نویسنده یا مولف فردی است که در نوشتن توانمند است و متنی که توسط نویسنده نگارش می شود باید دارای محتوای بالایی باشد. نویسنده لازم نیست که در علوم مختلف دارای اطلاعات باشد و همین که در حیطه ی مورد نظر خود اطلاعاتش کامل باشد کافی است. البته اگر در علوم مختلف اطلاعات داشته باشد خوب است ولی یک ضرورت به حساب نمی آید.

تفاوت نویسنده و ویراستار به صورت زیر می باشد:

فرآیند نوشتن برای نویسنده ابتدا با یک فکر کلی در مورد موضوعی شروع می شود به طوری که انگار برای نویسنده قابل مشاهده است و به طور کامل می بیند و هنگام ادامه ی کار دیگر کلی نمی بیند بلکه وارد موضوع شده و به طور جز به جز مسائل را می بیند. در صورتی که این فرآیند برای ویراستار به این صورت است که بیرون ایستاده و به همه جوانب نگاه می کند و ایرادات را برطرف می کند.

با وجود اهمیت زیادی که ویراستاری و ویرایش کتاب دارا می باشد و بر عهده ویراستار است تا بعد از آن فرآیند چاپ کتاب صورت بگیرد اما در کشور ما برای پایین آمدن قیمت نهایی کتاب برای فروش, اکثر مراحل توسط مولف یا مترجم انجام می شود در صورتی که کاری اشتباه است و حضور ویراستار ضروری است.

هر متنی پس از ترجمه نیازمند ویرایش است. حتی اگر  نویسنده ای ماهر کار نگارش متن و یا مترجمی توانمند کار ترجمه را انجام داده باشد. هدف نویسنده یا مترجم این است که متن را به خوبی ارائه دهند. چیزی که مولف می نویسد یا مترجم ترجمه می کند باید به راحتی قابل درک باشد به همین دلیل بهتر است ایتدا توسط ویراستار بررسی شود و بعد چاپ صورت پذیرد. ویراستاری و ویرایش سبب  می شود که کلیه تغییرات لازم روی متن صورت پذیرد تا متنی روان به دست آید. ویرایش سخت ترین مرحله است به طوری که تغییرات لازم انجام می شود تا بین مولف یا مترجم و خواننده ارتباط برقرار شود.

کارشناسان شرکت ادیتنس در زمینه ترجمه و ویراستاری می توانند شما را راهنمایی کنند تا پروژه خود را به نتیجه برسانید.





:: برچسب‌ها: ترجمه تخصصی , ویراستاری مقاله , مقاله isi , ژورنال isi , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: